Przykurcz Dupuytrena jako dolegliwość zwyrodnieniowa

Przykurcz Dupuytrena jest schorzeniem ręki powstałym przez zmiany zachodzące podskórnie. Zwane jest też przykurczem rozcięgna dłoniowego, które objawia się stopniowo i zazwyczaj utrudnia codzienne funkcjonowanie. Choroba podlega specjalistycznemu leczeniu przez specjalistę zajmującego się chorobami urazowo-ortopedycznymi.

Czym jest Przykurcz Dupuytrena?

Przykurcz Dupuytrena jest chorobą dłoni zaliczaną do fibromatoz. Polega na przewlekłym włóknieniu rozcięgna dłoniowego, które skraca się i powoduje przykurcz stawów śródręczno-paliczkowych i międzypaliczkowych, w wyniku zmian patologicznych.  Konsekwencją jest deformacja dłoni. Choroba utrudnia wykonywanie codziennych czynności, ponieważ prowadzi do ograniczenia możliwości wyprostu palca oraz ograniczenia ruchomości całej ręki. Schorzenie podlega specjalistycznemu leczeniu, którym zajmuje się Jacek Piotr Osuch. Gabinet urazowo-ortopedyczny. Specjalistyczna praktyka lekarska oferuje zabieg traumatologii, czyli chirurgii urazowej. Metoda jest stosowana, gdy leczenie zachowawcze nie przynosi spodziewanych skutków.

Co zrobić w przypadku wystąpienia objawów Przykurczu Dupuytrena?

Widząc u siebie postępujące przykurczanie się palców, które utrudnia funkcjonowanie, należy zgłosić się do specjalisty, który może zastosować traumatologię narządów ruchu. Metoda pozwala wyleczyć wiele chorób związanych z urazami układu kostno-stawowego. Lekarz w gabinecie przeprowadza zabiegi operacyjne komercyjne w zakresie, m.in. przykurczu zwyrodnieniowego Dupuitrena. Korzystają z nich pacjenci, uskarżający się na silne bóle mięśni, stawów czy kręgosłupa, ale także osoby cierpiące na reumatyzm, osteoporozę czy mające ogólny problem z mobilnością i naturalnym poruszaniem się. Bardzo istotne jest, by pacjent po pojawieniu się pierwszych objawów zgłosił się do lekarza. Zwlekanie z leczeniem może prowadzić do upośledzenia ręki.  Podczas zabiegu wycinane są zmienne chorobowe rozcięgna dłoniowe oraz zgrubienia i guzki.

Przykurcz Dupuytrena jako dolegliwość zwyrodnieniowa