Czy operacje wszczepienia endoprotezy są refundowane?

Zabieg wszczepienia endoprotezy może być wykonany u każdego pacjenta bez względu na wiek. Jedynie wiek może wpływać na dobór implantu.

Wszczepianie endoprotezy

Medycyna rozwija się w szybkim tempie i ogólnie rzecz biorąc, można powiedzieć, że u człowieka praktycznie można wymienić każdy staw. Jednak najczęściej dochodzi do redukcji stawu kolanowego lub biodrowego. Pacjent może być zakwalifikowany do operacji pod warunkiem dobrego stanu zdrowia oraz braku możliwości leczenia farmakologicznego lub rehabilitacyjnego. Operacja wrzepienia endoprotezy może być refundowana przez NFZ. Po konsultacji z lekarzem prowadzącym oraz pozytywnej ocenie pacjent może być wpisany na listę oczekujących. W Polsce czas oczekiwania na termin operacji waha się w przedziale od 1,5 roku do dwóch lat. Wielu pacjentów decyduje się na zabieg w gabinetach prywatnych. Niemniej jednak cena nie należy do najniższych.

U kogo wykonuje się zabieg wszczepienia endoprotezy?

Do zabiegu wszczepienia endoprotezy klasyfikowane są osoby ze zmianami zwyrodnieniowymi. Najczęściej są to osoby w podeszłym wieku, mające problem z wykonywaniem podstawowych czynności życiowych. Zabieg może być wykonany u osoby odczuwające ból nawet w czasie odpoczynku czy snu, a żadne środki bólowe już nie pomagają. Jeśli nie pomaga leczenie ani zabiegi rehabilitacyjne wówczas lekarz chirurgii urazowo-ortopedycznej może podjąć decyzje o przeprowadzeniu operacji. Przed ostateczną klasyfikacją na zabieg lekarz zleca wykonanie badania rtg., usg., rezonansu oraz badanie krwi, dzięki którym oceni stan pacjenta. Niekiedy zdarza się, że lekarz może odmówić przeprowadzenia operacji. Najczęściej zdarza się to u osób z przewlekłymi chorobami takimi jak zakrzepica, otyłość oraz osteoporoza. Endoprotezoplastyka jest zabiegiem inwazyjnym i warto skorzystać z konsultacji doświadczonego lekarza ortopedy Jacka Osucha, posiadający wieloletnie doświadczenie i ogromną wiedzę w tym zakresie.

Czy operacje wszczepienia endoprotezy są refundowane?