Metody leczenia zachowawczego w ortopedii

Ortopeda zawsze stosuje leczenie zachowawcze, obejmujące wiele różnych metod terapii, dobierając indywidualne do choroby pacjenta. Kuracja przynosi najpierw ulgę, a docelowo prowadzi do całkowitego wyleczenia schorzenia. Nie zawsze są potrzebne operacje, żeby przywrócić normalne funkcjonowanie narządów ruchu.

Metody leczenia zachowawczego w ortopedii

Ortopeda, zanim skieruje pacjenta na operację narządów, stosuje leczenie zachowawcze. Wybiera metodę, która jego zdaniem, przynosi doskonałe efekty, usuwając ból i przywracając funkcje narządu ruchu. Sprawdza się farmakoterapia, która jest stosowana przy ostrych stanach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie i wykonywanie pracy. W swoim Gabinecie urazowo-ortopedycznym Jacek Piotr Osuch w zależności od przyczyny choroby, zaleca stosowanie leków przeciwzapalnych w farmakoterapii przyczynowej lub przeciwbólowych przy farmakoterapii objawowej. Przy leczeniu zachowawczym ważna jest zmiana aktywności, by nie obciążać tkanek. Ortopeda zaleca odpowiednią dietę, by zrzucić zbędne kilogramy. Redukcja ciała odciąża stawy.

Leczenie zachowawcze a skuteczność terapii

Ortopeda leczy narządy związane z układem ruchu. Zanim podejmie decyzję o metodzie kuracji, wykonuje badania diagnostyczne i obrazowe, takie jak: USG, RTG., tomografia komputerowa, rezonans magnetycznyLeczenie zachowawcze pozwala na odzyskanie zdrowia, co zapewnia dobre samopoczucie. Metody są nieinwazyjne i innowacyjne, a przy tym skutecznie usuwają ból. Pacjenci trafiają do gabinetu z różnymi dolegliwościami kończyn górnych i dolnych, kręgosłupa, stanami zapalnymi stawów i kości, rwą kulszową, dyskopatią, płaskostopiem, przepukliną, przeciążeniami, urazami i kontuzjami, zespołami bólowymi, przewlekłymi chorobami narządów oraz zwyrodnieniami. Farmakoterapia często jest wspierana przez rehabilitację, która przynosi rewelacyjne efekty. Ilość i rodzaj zabiegów ortopeda dostosowuje do schorzenia pacjenta.

Metody leczenia zachowawczego w ortopedii